Salut!

Welcome - Willkommen - Tervetuloa - Bienvenue - Esiet sveicinati - Witajcie - Kalos orisate - Hos geldiniz - Bine ati venit!

duminică, 1 iulie 2012

Reuniune de proiect - Bremen II


Momentul principal l-a constituit  vizitarea şcolii. Pentru cei 150-170 de elevi pe care îi are şcoala este foarte mare cu multe săli auxiliare. Ni s-a explicat că nu este o şcoală bogată, că au destul de mulţi emigranţi şi şomeri, dar că reuşesc să implice foarte mult părinţii în activităţile zilnice. 
Şcoala germană este mult diferită de cea românească: şcoala primară este foarte importantă pentru că la sfârşitul ei se dă un examen. În funcţie de acest examen elevii sunt direcţionaţi spre  Gymnasium ( cei care vor să urmeze o carieră academică), Realschule (pentru cei care vor să urmeze Politehnica) şi Hauptschule  (pentru cei care vor urma o filieră vocaţională). După clasa a IX-a sau a X-a, în funcţie de filieră, vor da un examen. Cei care vor sî se angajeze o pot face acum, cei care vor să continuie o pot face cu încă doi sau trei ani, finalizaţi cu un alt examen, diferenţiat în funcţie de filieră. Cam 10% dintre elevi absolvă Gymnasium, 35% Realschule şi 55% Hauptschule.
Am asistat la ore, am rezolvat puzzle-uri cu elevii, am cântat cu ei, am desenat şi ne-am jucat cu ei. Am prezentat filmuleţe despre Galaţi şi România, am răspuns la întrebările elevilor germani, am vizitat colţul românesc, am asistat la o oră de gimnastică şi la o oră de limba engleză etc.
 Ca un corolar al proiectului gazdele au pregătit o serbare compusă din dansuri, câtece şi poezii din toate ţările implicate în proiect.  România afost reprezentată de două dansuri, unul bănăţean, mai lent, şi altul, o horă transilvăneană, ceva mai rapidă, care a smuls cele mai multe aplauze de la auditoriu.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu