Salut!

Welcome - Willkommen - Tervetuloa - Bienvenue - Esiet sveicinati - Witajcie - Kalos orisate - Hos geldiniz - Bine ati venit!

duminică, 1 iulie 2012

Reuniune de proiect - Bremen I



În perioada 11-16 mai 2012 am participat  la ultima reuniune a proiectului Comenius, „Europe in Motion”, reuniune care a avut loc în Germania.
Cu această ocazie am pregătit un DVD cu „Olimpiada copiilor”, competiţie desfăşurată în fiecare şcoală parteneră.  Fiecare dintre noi am ales un joc cât mai reprezenativ pentru elevi, iar apoi într-o anumită zi, în fiecare şcoală se vor desfăşura toarte cele 9 jocuri. Alegerea a fost grea pentru că fiecare dintre noi aveam multe  şi interesante jocuri dar în final a rezulatat următoarea listă: „alergatul cu o găleată plină cu apă” – Polonia, „aruncatul cizmei”  şi „alergatul în „3”picioare” din Finlanda, „noua pietre” din Turcia, „100 metri alergare viteză” din Germania, „1,2,3 Stai” din Franţa, „săritura de pe loc” din Grecia, „alergatul cu un ou în lingură”din Letonia şi „alergatul intr-o sacoşă” pentru România. Pentru că era sfârşitul proiectului am realizat şi un chestionar, pe care l-am aplicat la toate clasele, chestionar tradus de elevi în limba engleză.
Aceste materiale le-am prezentat la Bremen, Germania. Capitala landului Brema,compus doar din două oraşe Bremen şi Bremerhaven, cu centrul său monument UNESCO, este plină de monumente maiestuoase (Palatul Primăriei, Domul, Statuia lui Roland etc.).  Foarte interesante sunt şi cartierele Schnoor şi Bottcherstrasse. La 60 de km de oraş am vizitat portul Bremerhaven, în care se află Muzeul Emigraţiei (cu ambele faţete ale fenomenului – atât germanii care plecau în America în sec.XIX, cât şi emigranţii care vin în Germania în zilele noastre,  un submarin din timpul Războiului Rece şi un muzeu dedicat climei.

 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu